woensdag 9 september 2009

Van Tucson naar Alamogordo

Vanmorgen heb ik van de nood maar een deugd gemaakt. Ver voor 6 uur lag ik alweer naar het plafond te kijken, dus om 6 uur ben ik mijn bed uitgesprongen, heb mijn sportkleding gepakt en ben naar de fitness gegaan. Lekker een uurtje gesport. Monique verklaarde me helemaal voor gek! Maar die sportkleding heb ik natuurlijk niet voor Jan Doedel meegenomen.

Rond 8 uur waren we helemaal klaar voor vertrek, dus rugzakken en tassen mee naar beneden. Monique ging uitchecken en ik ben maar meteen naar de auto gelopen. Twee dagen... slechts twee dagen zijn we onderweg en er ligt toch een zooi in die auto! Tasjes, boekjes, schoenen, jasjes, eten... en ja, we hebben het allemaal nodig! Voor onderweg natuurlijk.

Snel gingen we op zoek naar de dichtsbijzijnde Starbucks. Echt handig dat navigatiesysteem. Hotels, restaurants, koffiezaken, alles staat er al in. Nadat we 2 double tall cappucinos hadden besteld en gekregen, zijn we snel op weg gegaan naar Alamogordo. De rit zou ongeveer 5 a 6 uur duren en dat zou ons voldoende tijd geven om bij aankomst op zoek te gaan naar een hotel, wat te eten en daarna naar White Sands National Monument te gaan.

De rit naar Alamogordo was vreselijk saai. We zijn via de Interstate gegaan, want via de scenic route was veel te lang, nl. zo'n 10 uur. En die tijd hadden we niet.
Na ongeveer 5 uur rijden leek het alsof we bij een grensovergang aankwamen! Monique zei nog, terugdenkend aan Californie waar bij de staatsgrens gevraagd wordt of je fruit bij je hebt, dat we fruit bij ons hadden. Maar het was geen controle van agriculture. Het was een controle van bordercontrol! We zitten hier erg dicht bij de grens van Amerika en Mexico, dus nemen ze steekproeven om te kijken of er geen Mexicanen onder je auto hangen. Bij de auto waar wij nu in rijden, kan dat prima. Die staat aardig hoog op zijn wielen, maar nee, we hadden niemand opgepikt. Dat zag de agent van bordercontrol al van verre, dus mochten we meteen doorrijden!

Bij Alamogordo aangekomen, hebben we op de parkeerplaats van ons hotel even internet opgestart om te kijken wat de kamerprijzen hier zoal doen. Heel handig dat wifi bij al die hotels. Nog veel handiger is het dat ze niets beveiligen, dus snel even wat prijzen opgezocht en naar binnen om een overnachting te regelen.

Vervolgens snel naar binnen, internet opgestart, foto's in het blog gezet en hup, de deur weer uit naar White Sands NM. Snel nog een pitstop gemaakt bij de Walmart en daar gingen we weer op weg. De zonsondergang bij White Sands NM moet nl. prachtig zijn. Jammer dus dat het ernstig bewolkt was en er in de verte onweer was.










Nu moeten we morgenochtend weer terug. Vind ik niet erg, Monique is daar nooit zo blij mee, want het betekent rond 5 uur op, zodat we hopelijk kunnen genieten van een prachtige zonsopgang in plaats van zonsondergang!

De foto's van vandaag zijn te vinden op:
http://picasaweb.google.nl/MoniquedeHeus/WhiteSandsNationalMonument?authkey=Gv1sRgCNWJkLyOrJPeygE&feat=directlink

3 opmerkingen:

Anoniem zei

He girls,

moooooooie foto's weer Monique ennnn verrassinggggggggggggggg ik zie mensen hihihihihiihhi

veel plezier!!
Joanie xxx

Unknown zei

Hey friends,
Dat zijn weer te gekke foto's hebben jullie sneeuw met een temp van 31 c om 12 uur snachts.

Veel plezier en blijf die mooie foto's sturen helemaal top!!
nog 8 daagjes voor ons ;-)))
hugs
Peet xxxx

Anoniem zei

Ik sluit mij volledig aan bij het commentaar van Joanie!

Monique