woensdag 9 september 2009

Tucson en omgeving

Zo, dat was weer een mooie tijd vanmorgen. Om 6 uur zag ik het licht worden en alhoewel dat een mooi gezicht was, vond ik het wel ietwat vroeg. Wat wel heel frappant was, was dat er niets maar dan ook niets meer te zien was van het noodweer van gisteravond! Alleen de borden ‘road closed’ en ‘flooded road’ stonden er nog.

Nadat we allebei ons ochtendritueel hadden afgerond, zijn we op zoek gegaan naar een plek om te ontbijten, ondanks dat we gisteren boodschappen hebben gedaan. Maar ja, picknicken in de stad zien we niet zo zitten. Dus zijn we naar de IHOP (International House of Pancakes) gegaan. Lekker ontbijtje gedaan en vervolgens in de auto gesprongen richting Colossal Cave Mountain Park. Onderweg nog even 2 double tall cappucinos gehaald (2 cappucinos met een extra shot en ja, Hes, ik heb ‘m al voor je uitgezocht), want de koffie bij de IHOP was weer niet te zuipen! Waarom krijgen wij toch altijd de slechte koffie?!

Bij de entree hebben we de toegangsfee betaald waarna we zijn doorgereden naar het souvenirwinkeltje gereden waar we 2 tickets hebben gekocht voor de guided tour. De gids nam ons (en 16 anderen) mee de grotten in en dat was spectaculair! Leuke rondleiding met heel veel weetjes van een gids die ook aan cave exploring doet. Speleologie, dus (ja, we moesten dit opzoeken!). Hij gaat alle hoekjes en gaatjes in om te bekijken wat daar is. Hij vertelde dat hij onlangs op de bodem van de grot een tarantula tegen het lijf liep. Bah! Doen niets, die beestjes zeggen ze dan. Nou, zolang ik ze maar niet hoef te zien! We hebben natuurlijk maar een klein gedeelte gezien, maar het was ontzettend mooi! En lekker koel! Ook fijn in dit gebied.

Monique heeft ik-weet-niet-hoeveel foto’s gemaakt en ik denk dat er wel wat leuke foto’s tussen zitten. Helaas is het internet hier ontzettend traag, dus uploaden is een ramp. Maar we doen ons uiterste best.

Na de tour zijn we naar Saguaro National Park gereden. In het visitorcenter hebben we meteen een nieuwe Annual Park Pass gekocht waarmee we toegang hebben tot alle Nationale Parken en daarnaast nog heel veel historische plaatsen, nationale monumenten etc. Het mooie is dat deze pas tot en met september 2010 geldig is. Gaan we volgend jaar weer terug, dan hoeven we geen nieuwe pas te kopen.

Saguaro NP is genoemd naar een cactus, die Saguaro heet. Hoe kan het ook anders! Er staan duizenden verschillende cactussen in dit park en je kunt diverse korte trails maken, maar aangezien de temperatuur niet te harden is en wij nog druk aan het acclimatiseren zijn, hebben we die maar overgeslagen. Wel hebben we de loop van 9 mijl door het park gereden, natuurlijk.

Hierna zijn we lekker richting het hotel gereden, om daarna een winkelcentrum op te zoeken. Tja, je moet wat om af te koelen. In het winkelcentrum wat winkels aangedaan en vervolgens weer terug richting hotel om een duik te nemen in het zwembad. Dat werd een korte duik, want we lagen nog niet koud in het water of de zon ging er vandoor! Hebben wij weer… niet dat het koud wordt, hoor. Maar het is toch lekkerder om met een zonnetje te zwemmen!
Inmiddels was het al bij zessen en tijd om te gaan eten. Sinds het ontbijt hadden we niet meer gegeten, dus de magen begonnen aardig te knorren. We zijn lekker een pizzaatje gaan eten bij de Pizza Hut.

Nu zijn we weer in het hotel. Lig ik op bed het verslag te schrijven, terwijl Monique met de foto’s bezig is...
Oh, en speciaal voor Monique, nog een foto van de auto en ja, je hebt helemaal gelijk. Haha!

Unknown zei

Hey ladies, ziet er weer allemaal goed uit daar alleen jammer dat het een beetje fris is, nou ja jasje aan lmao!

Fotos zijn weer helemaal te gek Monique!

huggies voor jullie,
Joan en Peet

Unknown zei

Burgers zoo all over again....hahahahahaha. (OK iets groter dan ;)

Het ziet er erg mooi uit, de auto is GIGA (heerlijk).

DÀÀÀÀÀG,

Trudie

Hes zei

Yeah! Starbucks! Starbucks!! ;-)

Echt super om weer met jullie mee te kunnen lezen. De foto's zijn weer mooi!

En wat een coole ride zeg!

Anoniem zei

Nooit geweten dat daar grotten waren ... Op de een of andere manier link ik dat niet met de US.