maandag 21 september 2009

Horseshoe bend, Toadstool hoodoos en Bryce Canyon NP

Vandaag vertrekken we uit Page en gaan we op weg naar Tropic. Tropic ligt 7 mile van Bryce Canyon National Park af en hier hebben we voor vannacht een cabin geboekt.

Voordat we uit Page weggaan, gaan we nog even kijken bij Horseshoe Bend. Een van de mooiste plekjes die ik ooit heb gezien. Het is een lastig wandelingetje, omdat je voor een groot gedeelte heuvelopwaarts door rul zand loopt. Maar gelukkig is het wat bewolkt en valt de temperatuur mee.

Bij Horseshoe Bend aangekomen, ligt Monique weer plat op haar buik om de foto te kunnen nemen. Zo ongeveer de enige manier om 'm helemaal op het plaatje te krijgen... We genieten van het uitzicht en maken een praatje met 2 Amerikaanse dames.

Na een tijdje besluiten we om verder te gaan, want er staat nog meer op de planning en de bewolking is inmiddels opgetrokken, dus de temperatuur stijgt rap.

Op zo'n 30 mile van Page komen we langs de Toadstool Hoodoos, een hike van ongeveer 1 uur. We willen de hoodoos graag zien, dus parkeren de auto, trekken de hikingschoenen aan, pakken de flessen en gaan op pad. Het is een vrij makkelijke hike, die wel over erg smalle paadjes gaat. Het zijn af en toe net geitenpaadjes! Maar dan ineens komen we een bocht uit en daar staat een pracht van een toadstool te pronken. Monique schiet een aantal plaatjes en we lopen weer verder. Als we weer bij de auto komen, zetten we snel de airco aan en rijden weer verder.

Via de Scenic Byway 87 rijden we naar Tropic waar we rond 16 uur aankomen. Mooi op tijd, want bij het boeken heb ik (blijkbaar) opgegeven dat we rond deze tijd zullen arriveren en we zijn weer een uur vooruit gegaan. Zodra we zijn ingecheckt, krijgen we de sleutel en gaan de cabin binnen. Die ziet er heel schattig uit. We lopen om de cabin heen en daar staan schommelstoelen die over het land van de eigenaren uitkijkt. Erg leuk gedaan, allemaal. We gaan natuurlijk even in de schommelstoelen zitten om een kop koffie te drinken en te spelen met de camera van Monique.

Hierna gaan we richting Bryce Canyon. De bedoeling is om vanavond de zonsondergang te gaan bekijken. Lijkt mij machtig mooi! We gaan eerst naar het visitor center waar ik een mooi boek koop van de scenic byways in de Verenigde Staten. Die gaat de komende jaren zeker van pas komen. We vragen aan (een van) de parkranger waar we het beste heen kunnen gaan voor de zonsondergang en dat blijkt Bryce Point te zijn. We rijden daar naartoe, eten snel wat en gaan dan een mooi plekje zoeken. Het duurt nog even, maar dan zakt de zon af en toe onder een wolk vandaan. Maar het zit ons niet mee. De zonsondergang is door de bewolking niet wat we ervan verwachten. Gelukkig hebben we morgen nog een kans.

Nog net in het laatste daglicht rijden we terug naar Tropic. We eten nog wat bij de plaatselijke Pizza Place en rijden dan de 500 ft. terug naar de cabin.
Hierna zal het een paar dagen stil worden, want de komende dagen hebben we geen internet, maar hou ons in de gaten. Voordat je het weet, hebben we weer geupload!

Foto's van vandaag zijn hier te vinden:

Anoniem zei

Monique, al ga je op je hoofd staan. Als het resultaat dit soort foto's oplevert: doen!

Geweldig trouwens die foto van jullie samen.

Monique (ja, het wordt verwarrend)